Nieuwe auto; mooi eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu Nieuwe auto; mooi eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Nieuwe auto; mooi eiland

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Diddy

10 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Alweer een bericht van ons.

We zitten namelijk in een B&B waar we net koffie hebben gedronken met onze gastheer, hij is inmiddels in slaap gevallen bij de open haard. Het mooie is, daar stond een computer en wij kunnen zo aan de gang. Makkelijker kan niet.

Vanochtend hebben we eerst een auto opgehaald, we hadden een taxi genomen, omdat het nogal ver van ons hotel vandaan was. Eindelijk kwam de taxi, de chauffeur moest vervolgens in een stratenboek gaan zoeken waar wij naar toe moesten, hij bleek uit Ethiopië te komen. Gezellig gesprek mee gehad, Diddy had natuurlijk zijn land bezocht. Wij kregen helaas geen korting.

Weer een mooie auto meegekregen, zie foto, nu een rode Toyota Camry. De man van de verhuur had ons verteld hoe we de stad uit konden komen en hoe we de tolwegen konden vermijden. Nou dat hebben we geweten, duurde allemaal wat langer en sommige wegen van 2 kanten bekeken. Wij richting Phillip Island, daar aangekomen zijn we gelijk naar het uiterste puntje gegaan en gaan wandelen in een erg mooie omgeving. We zouden zeehonden kunnen zien maar helaas alleen veel meeuwen met jongen.

Daarna op zoek naar een slaapplaats, snel gevonden en zelfs afgedongen op de prijs, toch wat geleerd van Gert!! Dit is wel een heel speciale plek, bijna niet te omschrijven. Als ik toch een poging doe: een vrij langestrekt gebouw met aan 2 kanten uitzicht op de Tasmaanse zee. Deze B&B wordt gerund door een al wat oudere meneer, helemaal in z'n eentje. Gelukkig waren we wel zijn enige gasten.

Later nog een wildpark bezocht. We hebben kangoeroes gevoerd, ze aten zo uit je hand en als ze heel brutaal waren pakten ze met hun voorpoten je hand vast, erg leuk. Verder waren alle in het wild levende dieren hier te zien. Vooral de Koala's waren scheetjes!

Vroeg in de avond nog naar een meertje gewandeld, daar veel in het wild levende kangoeroes gezien. In het donker weer teruggelopen, we hoorde allerlei geluiden uit de bosjes, je dacht soms straks valt iets mijn kuiten aan. Nu zitten we dus bij de gigantische open haard. Morgen zal het weer mooi weer worden 31 graden, nou daar hebben we wel zin in in.

xxxxx Diddy en Anja

• 10 Oktober 2006 - 12:44

Anja:

Hoi Gert, bij deze foto beginnen de nieuwe 18 stuks,jaja. Doe je best en niet te sappig he!

• 10 Oktober 2006 - 13:35

Betty:

Hey Anja (en zus)
    Leuk dat we jullie kunnen volgen! Zal regelmatig ff kijken op jullie site. Ene, die flying docter waar Marsha het over heeft is voor mij he.....
    Doe voorzichtig
    Groetjes, Betty
    (je weet wel, die van Ikea family)

• 10 Oktober 2006 - 19:24

Henk:

Hoi Globetrotters,
    Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Zijn de Aussies niet chagarijnig dat De Nederlandse dameshockeyploeg de wereldtitel heeft ten koste van Australië ?
    Of is dit niet doorgekomen bij jullie?

gr. Henk v N

• 10 Oktober 2006 - 19:50

Ingrid:

Hoi schone zussen,
    Leuk zeg die kangaroes, t is net de geiten voeren maar dan anders!
    Groetjes van de rest van de family!

• 10 Oktober 2006 - 20:17

Pa En Ma:

Hallo meiden. ik heb net alle foto's bekeken.,prachtig Jullie hebben het wel voor el
    kaar,geniet er maar van,
    Wij genieten mee
    groeten uit Lunteren

• 11 Oktober 2006 - 09:47

Juud:

Wat schattig die koalabeertjes kun je dr niet eentje meenemen... :D en did leer mo es die foto's scherper te nemen!! hahaha nog 10 daagjes te gaan :D hehe

Smaksel