Shop till you drop .... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu Shop till you drop .... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Shop till you drop ....

Door: Diddy

Blijf op de hoogte en volg Anja en Diddy

09 Oktober 2006 | Australië, Melbourne

Hi mates,

Nu ben ik weer eens aan de beurt om mijn bijdrage te leveren. Ik doe dit in een hippe tent, tussen allemaal backpackers, met een gezellig muziekje op de achtergrond.
We zijn nu in Melbourne, leuke stad, wel een tikkeltje kouder dan in Alice Springs (scheelt ruim de helft, Alice 37 en hier zou het 17 zijn, volgens mij was het wel warmer, maar toch).

Wat hebben we gedaan de laatste dagen: Alice Springs zaterdag: zoals de titel al verraad, we hebben gesjopt. Er moesten wat souvenirs gescoord worden. En na het sjoppen wat het lekker bijkomen met het voeten spul wat we op Schiphol gekregen hadden van Judith en Marjolein, thanks for that girls! Ja, mijn engels gaat ook weer met sprongen vooruit!

's-Avonds zijn we naar een concert geweest van Andrew something (ik weet even zijn achternaam niet meer) op zijn didgeridoo. Erg goed weer, ik was er 10 jaar geleden ook al geweest (weet je nog Jacq? jij was er toen ook bij) maar nu heeft hij 2 muzikanten er bij. Ik had een Japanse buurman tijdens het concert, deze kon engels, het bestaat. Beetje mee zitten kletsen over Japan, heel gezellig.
Deze jongen werd tijdens het concert naar voren geroepen om mee te spelen op een didgeridoo en hij kon het gewoon! Echt goed! Werd gelijk door alle Aussie's geprezen, well done mate etc. Werd ie heel verlegen van, grappig wel.

Wij hebben ook nog wat tips gekregen hoe je didgeridoo moet spelen, maar helaas, geen talent te ontdekken bij ons. 1 toon gaat nog net, verder is het niks.

Zondag verder gevlogen naar Melbourne in een mooi beschilderd vliegtuig. Wij wilde daar een foto van maken en weken iets af van het juiste pad. Begon er een vent te gillen, was zeker bang dat wij iets engs gingen doen. Wel een foto gemaakt, maar minder mooi dan gepland.

We zitten in een hotel midden in het centrum, gewoon hotel, niks bijzonders. Wel goed centraal, vandaag een wandeling door de stad gemaakt, ook hier de Rabobank bezocht, ik kan het niet laten!
Het is een hippe stad, je ziet leuke types lopen. Heerlijk om gewoon te zitten kijken.
Gisteren gegeten in China town, stelt niet veel voor, is 1 straat. Maar het eten was er ook hier goed.

Morgen gaan we de auto halen en dan zijn we van plan om niet zo veel te rijden als in de eerste 2 weken. De eerste week in West Australie was de 'kilometeropbrengst' ongeveer 1.800 km en in het midden ruim 1.400!! Daar doe ik in Nederland 5 maanden over als het niet meer is!
We willen nu meer gaan wandelen want door het goede eten groeien we dicht! Moeten we ook gaan sappen, net zo als Gert :-D

Tijdverschil: nu 8 uur.

Bedankt voor alle reacties, heel leuk!

Rabo-ers: Zijn er al wat kids geboren?? Ik ben erg benieuwd!

Tot zover weer de up-date, groeten van de traveling sisters!

  • 09 Oktober 2006 - 09:44

    Diddy:

    Gert,
    we hebben 10 foto's geplaatst van Melbourne, je mag weer :-D

  • 09 Oktober 2006 - 09:48

    Gert:

    Dank je wel Dirk, ik ga kijken of het lukt, ik ben een beetje sappig.

  • 09 Oktober 2006 - 11:07

    Cristi:

    Hoi Diddy,
    Eindelijk een berichtje van mij. Ik lees heel trouw jullie berichtjes, want het is hartstikke leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en dat is zeker genoeg! Scheelt ook weer een hoop vertellen als je thuiskomst (heel veel later pas, want zo ver is het natuurlijk nog lang niet!). Leuk ook om de foto's te zien, ook grappig om jou nou eens vaker op een foto te zien staan dan normaal. Fijn te horen dat je aan de andere kant van de wereld ook nog zo thuis voelt (Rabo-technisch gezien). Wat betreft bevallingsnieuws is het nog steeds rustig, maar het kan nu toch niet lang meer duren....
    Heel veel plezier nog Down Under en ik kijk uit naar jullie volgende bericht.
    Groetjes Cristi

  • 09 Oktober 2006 - 12:54

    Juud:

    Wauw Did op die laatste foto ga je wel uit je dak zo te zien.. oef! Wat een verbeten hoofd hahaha

  • 09 Oktober 2006 - 12:55

    Juud Again:

    oja ik mis het vliegtuig...

  • 09 Oktober 2006 - 15:15

    Cristi:

    Hoi Diddy,
    Toch nog babynieuws!!
    Sandra en Patrick hebben een gezonde zoon Daniël Gerrit Jan en noemen hem Daan!
    Hij weegt 3620 gram en is 53 cm.
    Ben je weer helemaal op de hoogte!
    Groetjes Cristi

  • 10 Oktober 2006 - 08:20

    Gert:

    Er zijn nog een aantal foto's bijgekomen.

  • 10 Oktober 2006 - 11:42

    Lieke:

    Mooi hoedje Anja !!
    En lekker bruin geworden zie ik.

  • 10 Oktober 2006 - 17:20

    Mas En Lara:

    Hoi wat n mooie fotooos !!!lara en senne zijn helemaal weg van de foto "s met de kangaroe .dikke kus mas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

vakantie naar Australie

Recente Reisverslagen:

03 November 2006

Weer thuis!

20 Oktober 2006

Laatste daagje :-(

17 Oktober 2006

Mistige mountains, Sydney

16 Oktober 2006

Mist, film en grotten

15 Oktober 2006

Veel zee, nu bergen en regen
Anja en Diddy

vakantie naar Australie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 16060

Voorgaande reizen:

24 September 2006 - 26 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: