Vervolg en laatste trip met de camper - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu Vervolg en laatste trip met de camper - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Vervolg en laatste trip met de camper

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Diddy

07 Oktober 2006 | Australië, Alice Springs

Hallo, hier zijn we weer.

Even denken waar we gebleven zijn. Ja, met de regen viel erg mee en we hebben zelf gekookt, erg lekker en de hele avond lekker buiten gezeten met op de achtergrond een gezellig gesprek van onze Nederlandse buren die het de hele avond over het verkeer in Nederland hadden. We deden maar net of we het niet hoorden. De volgende dag zijn we richting King's Canyon vertrokken. We vertrouwden 1 van onze achterbanden niet zo en hebben deze na een poging van onszelf toch maar professioneel laten vullen. Aangekomen in King's Canyon hebben we eerst een campingplaats gezocht. Ook weer een erg rustig plaatsje. We hebben eerst geluncht en daarna een mooie wandeling gemaakt door de Canyon, eerst een hele steile klim naar boven, maar heel erg mooi. We hebben weer veel foto's gemaakt.

Toen we terug kwamen bij de auto had iemand er een briefje op gedaan met "flat tyre" en inderdaad, het zag er niet goed uit. We hadden geen zin om er zelf aan te beginnen en zijn maar met een slakkengangetje naar de camping gereden. Daar stuurde ze ons naar de receptie en morgen zouden we wel aan de beurt zijn. Ook weer lekker zelf eten gekookt, Gert! 's-Avonds nog een gesprekje met de ranger gevoerd en hij was op de hoogte van onze lekke band. Hij vroeg of wij wisten wat Nothern Territory betekende en dat was Not Today, Not Tomorrow, Not on Thuesday, Not on Thursday and so on.

De volgende dag op naar de mechanics, gelukkig hadden ze alle tijd voor ons en ze vertelde ons dat de band gelukkig alleen aan de onderkant plat was :-). De band was ok maar de velg was gescheurd dus eigenlijk nog best gevaarlijk. Maar ja met een 'spare' kom je er ook!! Het kostte nog AUD 60,00 ook.

We zijn na een rit van ong. 450 km weer in Alice Springs aangekomen en een camping met zwembad gevonden, want het is nog steeds erg warm. Vandaag hebben we de camper weer ingeleverd, we kregen de AUD 60,00 ook nog weer terug. De meneer van de campers had ons chocola beloofd omdat we de vorige keer zo lang moesten wachten, natuurlijk vergeten, maar hij laat het bezorgen bij ons hotel, we zijn benieuwd. Vanavond gaan we naar een didgeridoo concert, vanmiddag gaan we shoppen (houd de rekening in de gaten, Gert) en morgen vliegen we richting Melbourne.

Kussen en groeten van ons.

PS doe iedereen de groeten bij Ikea, Mas.
PS was een snoertje kwijtgeraakt van de harde schijf, gelukkig lag deze nog bij het internetcafe, 5 dagen later, ik blij anders krijg ik weer op m'n kop.

• 07 Oktober 2006 - 04:03

Diddy:

Gert,

ik heb er weer een lading foto's opgeknald, de laatste 6 horen bij bericht hiervoor, de andere 18! bij dit bericht. Enjoy!!!

• 07 Oktober 2006 - 07:05

Saskia:

inkoop-tip: paar leuke opaaltjes. (waar komen die ook alweer vandaan trouwens?) Morgen zijn jullie alweer een week weg. (of is dat gemeen om je daaraan te herinneren?) Goede reis verder, en mocht je gaan vliegen, controleer eerst even de staat van de vleugels voordat jullie opstijgen.

• 08 Oktober 2006 - 12:22

Elly:

Heb net weer genoten van de laatste reisverhalen. Liep een beetje achter!
    Blijf genieten he, maar volgens mij hoeven jullie daar geen moeite voor te doen!

• 08 Oktober 2006 - 16:00

Manon:

Hey Engel (en zusje),
    Ik lees alle leuke verhalen, en ben blij om te lezen dat je het lekker naar je zin hebt. Heb ook nog leuk nieuws te vertellen: de reunie is geplanned! 1 november (dag voor mn verjaardag) is het zover in het Sliederechtse! Dus: heb je iets leuks om naar uit te kijken!!!
    Tot snel! liefs Manon

• 08 Oktober 2006 - 16:20

Lieke:

Hoi,
    Prima naar jullie zin zie ik !
    Ik heb Gert de laatste dagen weinig gezien, zal ook wel komen omdat hij aan zijn sap-kuur is begonnen (wordt tijd natuurlijk als hij die 15 kilo er nog af wil halen)

Doei, doe m'n neefjes nog de groeten (Verstegen zijn tenslotte te herkennen uit duizenden.)

• 09 Oktober 2006 - 08:20

Cynthia:

hehe eindelijk gevonden,anja jij dacht natuurlijk waar blijven die lui van ba50 maar er wordt veel aan je gedacht en de groetjes van iedereen, na het bekijken van alle foto's en berichtjes kan ik ze nu melden dat het goed gaat! Jullie moeten wel super genieten , want wat is het daar mooi!!!super
    vanaf nu ga ik jullie nog blijven volgen en voor jullie veel plezier nog !!!groetjes cynthia

• 15 Oktober 2006 - 17:22

Dicky:

Hallo Schoonzus,

Ik heb de site bekeken en weet zeker dat jullie het reuze naar de zin hebben. Leuk geschreven en die foto,s zijn ook super.

groetjes Dicky en Lex