Camper, Ayers Rock - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu Camper, Ayers Rock - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Camper, Ayers Rock

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Diddy

04 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Hallo, hier zijn we weer.

Dinsdag hebben we onze camper opgehaald. Dat duurde nogal omdat de accu leeg was, na een tijdje werd er een nieuwe gebracht en konden wij na enige vertraging toch op pad, richting Ayers Rock. We kwamen daar aan na een rit van 450 km, maar op tijd om een spectaculaire zonsondergang te zien. Dit was een hele aparte ervaring om nu in het echt te staan. Daarna op zoek naar een camping, dat ging snel. Campings zien er iets anders uit dan bij ons, maar is wel grappig om tussen van die grote dingen te staan. Er was een bus shuttle richting een soort resort, waar we lekker gegeten hebben. Voor Ingrid's informatie: outback pasta = kip met penne.

Daarna onze camper omgebouwd tot slaapplaats, Diddy slaapt bovenin, is even een gedoe, maar ze heeft lekker geslapen zegt ze. Het is hier wel aardig warm, overdag 37 graden en het koelt af tot ongeveer 18.

Woensdag: We zijn natuurlijk weer op tijd opgestaan was al weer lekker warm en buiten ontbeten. We zijn weer op weg gegaan naar Ayers Rock en hebben daar een wandeling gemaakt. We zijn er helemaal omheen gelopen, was 10 km in de hitte. Was wel een hele mooie wandeling, veel foto's gemaakt. Als je er omheen loopt valt het nog meer op hoe groot en indrukwekkend 'Uluru' is. Op veel plaatsen mogen er geen foto's gemaakt worden omdat het voor de Aboriginals heilig grondgebied is.

Daarna zijn we naar de Olga's gereden, daar hebben we alleen maar foto's gemaakt en zijn teruggereden naar dezelfde camping en lekker een duik genomen in het zwembad. Ik had inmiddels ook rode voeten gekregen, konden ze mooi schoonweken. Vanavond gaan we zelf koken, iets met kip en tikki saus.

Alleen werkt het weer niet zo mee. Het betrekt nogal en het regent, ze zijn er hier blij mee, het heeft al vanaf juni niet meer geregend. Verder geen Flying Doctors gezien, Mas jammer hoor. Aborginals zijn nu niet bepaald de knapste soort mensen. Helaas hebben we hier niet de mogelijkheid om foto's te plaatsen. Dus moeten jullie hier even op wachten. Voor bonsai, Hans, moet je hier ook niet zijn wel heel veel andere planten en bomen die bij ons niet voor komen.

Tot de volgende keer maar weer. Kussen en groeten van ons.

• 04 Oktober 2006 - 09:09

Gert:

Hè hè, eindelijk gewoon een keertje zelf koken....

• 04 Oktober 2006 - 09:13

Herma En Corine:

He he, het begint nu voor ons herkenbaar te worden! We lezen met veel plezier jullie berichtjes en zijn uiteraard nog steeds stinkend jaloers, wij hebben zo'n heimwee als we jullie trip volgen. De camping bij Yulara hebben wij ook bezocht, toen erg rustig en prachtig DROOG weer gehad! Gaan jullie nu nog naar Kings Canyon? Ook mooie camping voor in the middle of no where!
    He dames veel plezier verder!

• 04 Oktober 2006 - 11:19

Mascha:

jammerrrrrr geen docter iedereen bij ikea vraagt naar jullie kom bijna niet meer aan mn werk toe (grapje)tot de vlgd x

• 04 Oktober 2006 - 19:23

Henk Van Noorloos:

Hoi wereldreizigers,
    leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.
    Ayers Rock heet tegenwoordig toch iets van Uluru of zo iets?
    Groeten van Aria, Imke, Arno, Arne en Britt, Remco en Bento.