Gratis eten - Reisverslag uit Peking, China van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu Gratis eten - Reisverslag uit Peking, China van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Gratis eten

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Diddy

26 September 2006 | China, Peking

De vlucht is goed gegaan. Wel lang en beetje weinig beenruimte, leuke films maar ik had de meeste tijd geen beeld. Kwamen vroeg in de ochtend aan in een warm Hong Kong, met de shuttle bus naar de stad, waar we een dagkamer in een hotel hadden. Rondwandeling getracht te maken, maar dat viel niet mee, we bleven rondjes lopen. Het is geen echte wandelstad. Uiteindelijk toch maar de metro genomen naar de haven en met de ferry verder.

Daar weer gaan wandelen maar ook geen succes. We kregen erg trek in een lunch, dus tussen de zeer luidruchtige smakkende Chinezen plaats genomen. We gingen zitten en kregen gelijk ongevraagd een bak Chinese thee. Wat een herrie daar. Al gauw kregen we een nieuwe disgenoot, een dierenarts uit Australië die in Hong Kong werkte. Eerst heeft hij geprobeerd mij met stokjes te leren eten, helaas mislukt (maar zie foto, ik ga het doorkrijgen!). Toen hij weg ging bood hij spontaan aan om onze lunch ook te betalen. Wij hopen dat het in Australië zo door gaat dan houden we geld over (Gert);-).

We hebben nog een duik in ons privé zwembad genomen en daarna een tukje gedaan. Om een uur of 8 stond de bus klaar om ons richting vliegveld te brengen voor de vervolgvlucht naar Perth om 23.55 Hong Kong tijd. Toen we voor het vertrek nog wat aten lukte het zowaar met de stokjes!

Kusjes van Diddy en Anja.

• 28 September 2006 - 08:08

Pa En Ma Engelen:

Anja en Diddy
    Verrassend om jullie al zo gauw te kunnen volgen op die spannende reis.Wij wensen julie veel plezier en doe voorzichtig.Groeten uit LuNTEREN