Kangoeroe, wandeling enz. - Reisverslag uit Busselton, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu Kangoeroe, wandeling enz. - Reisverslag uit Busselton, Australië van Anja en Diddy Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Kangoeroe, wandeling enz.

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Diddy

30 September 2006 | Australië, Busselton

Even in het kort wat we allemaal beleefd hebben:

Vrijdag: Diddy is eerst bij haar collega's in Albany geweest, grappig hè. Daarna zijn we naar een Sandelwood fabriek geweest waar we een rondleiding kregen, erg interessant. We hebben daar ook wat lekkere producten gekocht. Onderweg hebben we nog geprobeerd om een walvis te spotten maar ze hadden geen zin om zich aan ons te laten zien. Op naar de Valley of Giants, onderweg nog een kaas- en wijnproeverij bezocht, lekkere wijn! Giants zijn zeer hoge bomen, soms wel 60 à 70 m hoog, en er is daar een wandelpad door wat gaat tot 40 m hoog, erg mooi. De bomen heten "tingle", het is een soort eucalyptus boom.

Daarna op zoek naar een slaapplaats. Al snel een B&B gevonden, eindje van de weg af, erg aardige mensen, ze boden ons direct koffie aan. Later op onze kamer kijk ik naar buiten en ja hoor, daar staat een kangoeroe, wij snel met fototoestel naat buiten, maar helaas weg was hij (of zij). Toen ik een douche nam waren ze er weer. Helaas, maar Diddy zag ze wel. Gelukkig, op weg naar een restaurantje stond er ineens 1 midden op de weg. Erg leuk om ze zo in de vrije natuur te zien.

Zaterdag: Na een heel gezellig ontbijt weer op weg, we hebben een aantal tips van Sue gekregen en zo komen we al vroeg op het strand terecht. De Indische oceaan is erg indrukwekkend; de vegetatie is totaal anders dan ons aan de kust, veel bloemen. Daarna nog een aantal keer onderweg gestopt om de wandeling naar een cliff te maken en weer hele grote bomen gezien. Wat zeker opvalt is dat het overal zo heel erg lekker ruikt, het lijkt net of je bij een bloemenwinkel binnen bent. Verder weer een heel eind gereden, we moesten onze trip wat inkorten anders moeten we morgen te ver richting Perth. Was vandaag nog moeilijk om een slaapplaats te vinden, maar als je de weg vraagt aan mensen lopen ze gewoon even naar binnen om een kaart te halen. Daarna hadden we nog ergens de weg gevraagd en die man was zo aardig om ons een slaapplaats aan te bieden als we niets konden vinden, maar maak je niet ongerust Gert, we vonden snel iets bij een Guesthouse.

Het weer, Ingrid, is tot nu toe erg mooi geweest, alleen vandaag hadden we paar buitjes. De temperatuur wisselt wel. Soms 30, nu rond de 20, morgen wordt het weer warmer. En jij Judith!!!, ik hoop dat je zo tevreden bent. Net lekker gegeten in een zeer luidruchtige omgeving, de Westcoast Eagles hebben vandaag de finale van Australian Football gewonnen. Erg veel dronken mensen op straat.

Toch nog een internetplekje gevonden. We krijgen nu weer iets aangeboden, een ritje of zo maar doen dat ook maar niet.

Weer de groeten van ons!

• 30 September 2006 - 13:42

Diddy:

let niet op de spelfouten, Anja is bezig geweest :'-(

Gert, maak het ff in orde please!!!!

• 30 September 2006 - 13:44

Anja:

Ja ja, Diddy maakte ook veel fouten had weer aan de wijn gezeten, wij gaan nu slapen moeten morgen weer vroeg op 7.00 uur!!!

• 30 September 2006 - 14:04

Juud:

Ik ben tevreden maar wat enters in je verhaal maakt het wat overzichtelijker :) tot zo ver mijn commentaar. en tja die spelfouten tttt thijs is er niets bij hahahahaha :D

smak!

• 30 September 2006 - 16:20

Gert:

Dit kijkt er al wat beter op. Heel bijzonder, die pelikanen, had ze nog nooit gezien. Maar ik wil nu kangaroes, walvissen en nog meer spectaculaire beesten zien. Pelikanen geloof ik wel, dus ook geen meeuwen, parkieten, mussen enz.

• 30 September 2006 - 17:05

Snody ;):

heeey mooo! ik ben aangenomen bij de Albert Hein woehoe :D:D
    Nog een fijne vakantie..!

• 30 September 2006 - 19:09

Lieke:

Leuke foto's ! Wandelen over(?!) de boomtoppen is nu ook gelijk duidelijk geworden. De douche-mutsjes staan schattig !
    7 uur opstaan ??? wel erg vroeg op vakantie !
    groetjes

(Gert was vanavond heerlijk aan het koken! handig die kaartjes bij de AH)

• 01 Oktober 2006 - 13:51

Mascha:

hoiiiiiii ik heb een berichtje geschreven maar volgens mij bij jullie eerste bericht ben blij dat alles goed gaat ....en heel leuk om de fotoos zo te zien en gert heeft nog niet gebeld dus ik denk dat hij nog receptjes genoeg heeft .verder gaat alles zijn gangetje dusse genieten he dikke kus xxxxxxmas

• 01 Oktober 2006 - 18:40

Nelleke:

Hoi Dames,
    wat een leuke site, jullie vermaken je in ieder geval.Vooral die sjarmante foto, zo wil je toch niet gezien worden aan deze kant van de wereld!!!!Ik blijf jullie volgen ook groetjes van Dick!

• 02 Oktober 2006 - 09:26

Inez:

Ha Sweetdie en zus!
    Sandelhout, port en zee..... hmmm jullie houden het wel uit zie ik. Geniet ervan!